Recept na domácí grilovací koření

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Recept na domácí grilovací koření
Říj 152017
 

Mnoho lidí si vaření bez použití různých koupených kořenících směsí snad už ani neumí představit. Mezi nejoblíbenější jednoznačně patří grilovací koření, jehož různé varianty se dá bez problémů pořídit snad v každém obchodě s potravinami. Na jednu stranu nám koupě takového polotovaru v dnešní uspěchané době ušetří trochu času, ale na druhou stranu hotové kořenící směsi mohou obsahovat i látky, které našemu zdraví moc neprospívají. Proto může být alternativou výroba grilovacího koření doma.

Číst celé “Recept na domácí grilovací koření” »

Káva s máslem na hubnutí

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Káva s máslem na hubnutí
Říj 022017
 

Už naše babičky tvrdily, že snídaně je grunt. S tím souhlasí i lékaři a odborníci na zdravou výživu, podle kterých by měla být vyvážená, aby tělu po probuzení dodala dostatek energie i zdraví prospěšných látek. Přesto většina lidí ráno téměř nic nejí a den obvykle začíná jen šálkem či dvěma silné černé kávy. Takovému člověku je většinou těžké vysvětlit, aby ze dne na den změnil své návyky. Mnohem snazší je ho přesvědčit, aby si po ránu do kafíčka přidal trochu másla. A proč by to měl dělat? Na to se podíváme na následujících řádcích.

Číst celé “Káva s máslem na hubnutí” »

Zdravá špalda

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Zdravá špalda
Zář 042017
 

S rostoucí popularitou zdravé výživy se na naše stoly pomalu vrací i výrobky obsahující pšenici špaldu. Jedná se o velmi starou kulturní plodinu, kterou člověk pěstuje více než osm tisíc let. Přinejmenším již od středověku ji také doporučovali lékaři a léčitelé. Například svatá Hildegarda špaldu považovala za nejlepší druh obilí a psala, že kdo ji pravidelně jí, bude mít zdravou krev i tělo a také lepší náladu a klid na duši.

Číst celé “Zdravá špalda” »

Domácí sojové mléko – výroba

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Domácí sojové mléko – výroba
Čvn 272017
 

Pro některé lidi je pití rostlinného mléka kvůli netoleranci laktózy nutností. Další ho preferují z etických důvodů a ještě jiní k němu přistupují jako k součásti zdravé výživy. Existuje více druhů a většinu z nich můžeme celkem bez problémů vyrobit i v domácích podmínkách. Na následujících řádcích se podíváme na to, jak se vyrábí mléko ze sojových bobů a co od něj můžeme ze zdravotního hlediska očekávat.

Číst celé “Domácí sojové mléko – výroba” »

Domácí veganský sýr

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Domácí veganský sýr
Čvn 052017
 

Mnoha příznivcům veganské diety docela chybí, že si nemohou jednou za čas dopřát kousek dobrého sýra nebo tvarohu. Ale zásadovost je zásadovost, takže jen kvůli mlsné se k mléčným výrobkům přeci člověk nevrátí. V takové situaci nezbývá nic jiného, než se v obchodě rozhlédnout po nějaké alternativě. A nebo si ji doma můžeme vyrobit.

Číst celé “Domácí veganský sýr” »

Agávový sirup místo cukru

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Agávový sirup místo cukru
Kvě 292017
 

Lidé, kteří milují sladké, moc dobře vědí, jak je těžké se zbavit cukru a sladkostí. Zvláště pokud si rádi sladí kávu nebo čaj. Ale cukr opravdu není to pravé ořechové. Lidově se mu občas říká bílý zabiják. Pokud chceme použít něco místo cukru, máme v dnešní době několik možností. Někdo sáhne po umělých sladidlech, další dá přednost medu, jiný zase vybere stévii a nebo tu ještě máme agávový sirup.

Číst celé “Agávový sirup místo cukru” »

Čím nahradit sůl

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Čím nahradit sůl
Kvě 122017
 

SlánkaNadměrná konzumace soli je příčinou mnoha onemocnění a zdravotních potíží. Navíc díky uspěchanějšímu rytmu života, kdy se stále častěji téměř v běhu stravujeme mimo domov a nebo se z nedostatku času krmíme různými polotovary, její spotřeba stále stoupá. Proto je užitečné mít solení a dosolování co nejvíce pod kontrolou a zároveň je rozumné se pokusit sůl při vaření co nejvíce nahradit.

Číst celé “Čím nahradit sůl” »

Jak správně vařit brambory

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Jak správně vařit brambory
Dub 282017
 

Brambory jsou již několik staletí nerozlučnou součástí našich jídelníčků. V posledních deseti až patnácti letech se jim ale část lidí začíná čím dál tím víc vyhýbat, protože se obávají, že nejsou zdravé. Není tomu tak. Pokud je konzumujeme v rozumném množství a ve vařené podobě, tak se jedná o užitečný zdroj sacharidů, bílkovin a dokonce i minerálů a vitamínů. Jen je musíme vařit správně.  Číst celé “Jak správně vařit brambory” »

Zdravé hranolky

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Zdravé hranolky
Dub 262017
 

Nadpis pravděpodobně působí mírně jako protimluv, protože hranolky jsou asi pro téměř každého člověka jednoznačně synonymem nezdravého stravování. A dá se říci, že oprávněně. Pomfrity, které si převážně dopřáváme, opravdu našemu organismu příliš neprospívají. Ale dá se to změnit. Hranolky lze doma připravovat tak, že budou výrazně zdravější, než jsme byli zvyklí.

Číst celé “Zdravé hranolky” »

Neomývejme drůbeží maso

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Neomývejme drůbeží maso
Dub 072017
 

Kuřecí stehna chlazenáVětšina lidí má ve zvyku drůbeží maso před vařením velmi pečlivě omýt. Dělaly to přeci už jejich babičky a hygiena musí být na prvním místě. Jak ale v posledních letech ukázalo několik vědeckých výzkumů, v tomto případě jsou naše snahy o čistotu spíše na škodu. Masu tím nijak extra nepomůžeme a naopak zvyšujeme riziko, že v domácnosti někdo dostane žaludeční problémy.

Číst celé “Neomývejme drůbeží maso” »

Zdravé listy kedluben

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Zdravé listy kedluben
Bře 302017
 

V dnešní době můžeme kedlubny koupit více méně celoročně. Dostupné jsou rané i pozdní odrůdy a samozřejmě naše obchody zásobí také pravidelný dovoz ze zahraničí. Vybírat bychom měli menší a pevné bulvy, které chutnají nejlépe a také obsahují nejvíce prospěšných látek. A rozhodně neodtrháváme listy – ty jsou totiž z celé kedlubny nejzdravější.

Číst celé “Zdravé listy kedluben” »

Zakázaná černá rýže – účinky a příprava

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Zakázaná černá rýže – účinky a příprava
Bře 082017
 

Uvařená černá rýže v hrnciV posledních letech se velmi často mluví o takzvaných superpotravinách čili o potravinách, které mají vysoký obsah vitamínů, minerálů a antioxidantů. Řadí se mezi ně i černá rýže, příloha, která je už od pradávných let opředena různými zajímavými mýty. Mimo jiné se traduje, že šlo o jídlo, které z ohledem na naprosto jedinečnou chuť vlastnosti směl jíst pouze čínský císař a jeho rodina. Pro obyčejný lid byla černá rýže zakázaná – dokonce prý i pod hrozbou trestu smrti. Dávné doby ale už skončily. Dnes si tuto jedinečnou dobrotu s jemnou oříškovou chutí může dopřát každý.

Číst celé “Zakázaná černá rýže – účinky a příprava” »

Rozpustná káva – pro zdraví špatná zpráva

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Rozpustná káva – pro zdraví špatná zpráva
Úno 262017
 

Káva nerozlučně patří k naší uspěchané době. Šálek voňavé černé nás dokáže velmi rychle postavit na nohy. Velmi často si ho dáváme ve spěchu a to je mimo jiné i jeden z důvodů, proč si tak velkou popularitu získala rozpustná káva, jejíž příprava nevyžaduje nic víc, než jen trochu vroucí vody. Ale stojí nám ta mírná časová úspora za to? Není přeci jen lepší si připravovat kávu klasickou, i když to vyžaduje trochu více péče a času?

Číst celé “Rozpustná káva – pro zdraví špatná zpráva” »

Co nedělá dobře prázdnému žaludku

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Co nedělá dobře prázdnému žaludku
Úno 082017
 

Snídani mnoho odborníků na správnou výživu považuje za nejdůležitější jídlo dne. Její složení ovlivní, jak se budeme během dne cítit a kolik budeme mít energie. Při její přípravě a konzumaci bychom měli zohlednit nejen to, co jíme, ale i kdy to jíme. Některá jídla i nápoje úplně prázdnému žaludku vůbec nesvědčí.

Číst celé “Co nedělá dobře prázdnému žaludku” »

Krevety na chuť i pro zdraví

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Krevety na chuť i pro zdraví
Úno 062017
 

Krevety různých velikostí patří celosvětově k nejpopulárnějším mořským plodům. I v České republice jsou stále oblíbenější, i když stále existuje velká skupina lidí, která tuto pochoutku odmítá. A je to celkem škoda. Tito korýši totiž nenabízí jen velmi zajímavou a lahodnou chuť, ale navíc mohou prospět i našemu zdraví.

Číst celé “Krevety na chuť i pro zdraví” »

Salát kimchi pro zdraví

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Salát kimchi pro zdraví
Led 242017
 

Jedním ze symbolů korejské kuchyně je salát kimchi (vyslovuje se kimči). Jedná se o kvašenou pochoutku skládající se hlavně z čínského zelí, která se díky oblibě asijské kuchyně stává čím dál tím populárnější i v naší zemi. Kimchi je navíc zajímavé i ze zdravotního hlediska. Podle odborníků z renomovaného časopisu Health patří mezi pět nejzdravějších potravin na světě.

Číst celé “Salát kimchi pro zdraví” »

Přírodní vápník z vaječné skořápky

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Přírodní vápník z vaječné skořápky
Pro 122016
 

Rozpůlená vaječná skořápkaVápník je nezbytný pro správné fungování našeho organismu. Ve chvíli, kdy ho máme nedostatek, tělo začne tento minerál odebírat z kostí a zubů. To může postupem času vyvolat různé zdravotní potíže a také vyústit v osteoporózu. Proto musíme tělu vápník průběžně dodávat. Jedním z nejlepších přírodních zdrojů jsou vaječné skořápky. Organismus z nich dovede vstřebat až devadesát procent vápníku.

Číst celé “Přírodní vápník z vaječné skořápky” »

Jak správně smažit

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Jak správně smažit
Lis 242016
 

Řízky v polovině smaženíSmažená jídla jsou nedílnou součástí české kuchyně. A je jedno, jestli jde o klasický řízek nebo nesmrtelný smažák či stále populárnější hranolky nebo různé verze obalované zeleniny. Jenže souběžně s rostoucím povědomím o správně výživě se čím dál tím více lidí snaží smažení vyhýbat, protože tento způsob přípravy jídel jednoznačně k nejzdravějším nepatří. Ale pokud se naučíme smažit správně, rozhodně to nebude zas až tak nezdravé, jak si většina z nás myslí.

Číst celé “Jak správně smažit” »

Recept na hroznový sirup

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Recept na hroznový sirup
Zář 202016
 

Červené hrozny v misceHroznová réva patří jednoznačně k nejstarším kulturním rostlinám pěstovaným člověkem. Podle různých výzkumů ji naši předkové vysazovali a šlechtili již před více než pěti tisíci lety. A tisíce let se také zkoumá i pozitivní vliv plodů na lidské zdraví. V našich podmínkách dozrávají převážně kolem září a podzim je také obdobím, kdy v obchodech je plno hroznů dobré kvality a za rozumnou cenu. Proč toho nevyužít a nepřipravit si také na zimu hroznový sirup? Recept by měl zvládnout opravdu každý a výsledkem bude velmi chutný a osvěžující nápoj, který navíc prospívá našemu zdraví. Podívejme se na dvě verze – jedna bude česká klasika s cukrem, druhou si lze připravit i bez cukru (té se říká pekmez a je původem z Turecka).

Číst celé “Recept na hroznový sirup” »

Jogurty jsou zdravé

 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Jogurty jsou zdravé
Zář 012016
 

Televizní reklamy nás neustále přesvědčují, že bychom měli jíst jogurty a výrobky s jogurtovým základem, protože jsou velmi zdravé. Je to pravda, i když samozřejmě se to netýká úplně všech marketingově vychvalovaných produktů. Zjednodušeně řečeno, pokud chceme prospět svému zdraví, nesmíme sahat po různých ochucených, doslazených či light výrobcích, ale musíme si vybrat nějaký dobrý přírodní jogurt. A na pozitivní účinky tohoto malého zázraku se podíváme na následujících řádcích.

Číst celé “Jogurty jsou zdravé” »