Říj 282014
 

Domácí mléčné a jogurtové koktejly s ovocem či zeleninou mohou být skvělým pomocníkem při hubnutí. Při správném přístupu mohou nahradit jídlo, plně zasytit a dodat organismu dostatek vitamínů, minerálů a jiných životně důležitých látek. Receptů lze najít nepřeberné množství, člověk může i sám experimentovat s čímkoliv, jen je nutno se držet několika základních zásad. Pokud bychom to dělali jen tak na slepo, tak se nemusíme dočkat hubnutí, ale spíše jeho opaku a nebo nějakých zdravotních problémů.1. každý koktejl na hubnutí musí obsahovat dostatečné množství vlákniny. Díky ní tělo získá pocit sytosti a navíc se celkově zlepší trávení a fungování metabolismu. Jestliže používáme něco, co jí má jen malé množství (ideálním příkladem je v koktejlech velmi oblíbený banán), raději svůj zdravý nápoj ještě něčím obohaťme. Jestli nemáme po ruce „vlákninovatější“ ovoce či zeleninu a nebo chceme zachovat jednodruhovou chuť, můžeme recept obohatit otrubami nebo troškou lněného semínka.

2. správný recept na domácí koktejl by měl obsahovat i dostatek bílkovin. Ty tělu dodají energii a jsou nezbytné pro budování a udržení svalové hmoty. V dobrém nápoji by jich mělo být kolem deseti gramů. Takže důležitá je správná kombinace mléka a jogurtu, případně můžeme ještě přidat nějaké oříšky.

3. pokud koktejl nepijeme jen pro chuť, ale i pro hubnutí, tak ho nepřislazujeme ani cukrem ani medem. Stévie je přípustná, ale místo ní je lepší tam dát kousek ovoce. Jen pozor, i tady musíme být opatrní, příliš mnoho ovoce může díky vysokému obsahu přírodních cukrů způsobit, že již hodinu po vypití skleničky koktejlu začínáme cítit svíravý pocit hladu. A to rozhodně není dobře, protože takhle diety dlouhodobě fungovat nemohou. Obecně je dobré mít v koktejlech převahu zeleniny, ovoce by mělo být spíše jen doplňkem a při přípravě používáme co nejmenší množství surovin – čtyři se uvádí jako rozumné maximum.

4. koktejly na hubnutí bychom přinejmenším na začátku, než nabereme cvik, neměli dělat jen tak od oka. Jestliže nás zaujme nějaký recept, zjistěme si nejdříve obsahy důležitých látek a jeho celkovou kalorickou hodnotu. Pak ho případně upravme tak, aby neměl více než 300 kcal.

5. jestliže koktejly popíjíme průběžně během celého dne, musíme si také upravit jednotlivé dávky, což ve většině případů znamená, že je musíme snížit na polovici sklenice. Celkové množství vypité za jeden den je nutno přizpůsobit naší váze, věku a případným fyzickým aktivitám.

  3 Responses to “Domácí koktejly na hubnutí”

  1. Ahoj. Rád by som pridal svoj komentár. Domáce proteinové koktejly sú vážne zdravé a chutné, sám si ich rád robím 🙂

  2. a prosím kde najdu ty recepty na koktejly? Děkuji