Čvc 252013
 

Mnoho lidí si myslí, že opalování je vlastně úplná banalita. Stačí jen vyjít na sluníčko a zbytek přeci celkem rychle udělá matka příroda sama. Něco pravdy na tom je, ale pokud se chceme opálit opravdu dobře, rovnoměrně a využívat efekty pozitivní sluneční lázně po celý rok, měli bychom se řídit několika prostými zásadami.

1. před cestou na pláž a nebo i do solárka bychom si měli udělat peeling celého těla. Díky odstranění odumřelých buněk a dobrému prokrvení dosáhneme výrazně lepších a rovnoměrnějších výsledků opalování.

2. důležitý je i správný výběr plavek. Nehledíme tak moc na módnost nějakého modelu, mnohem důležitější je to, aby nám stopy po ramínkách a nebo špatně opálený výstřih neomezovaly celoroční výběr garderóby. Pokud máme ramínka, měli bychom je co nějakých patnáct minut posouvat do trochu jiné polohy. Pozor na brýle, obyčejné i sluneční mohou zanechat stopy a člověk pak vypadá tak trochu jako mýval.

3. mezi základní omyly patří představa, že nejlépe se opálíme tak, že budeme jen ležet jako mrtvý kus masa bez pohybu. Stačí se ale rozhlédnout na pláži kolem sebe a podívat se na lidi, kteří hrají nějaký volejbal a nebo fotbálek – barva je krásná a rovnoměrná. Díky pohybu vystavujeme své tělo účinkům slunečního záření ze všech stran a žádný koutek nebude opomenut.

4. sílu opalovacího krému podřizujeme našemu typu pleti a také tomu, jestli už jsme se opalovali a nebo se jedná o první zážitky se slunečními paprsky. Světlejší a méně opálení lidé by měli vybírat silnější faktor. Otázka jestli si vybereme minerální či chemický uv filtr záleží ve velké míře na vkusu a zkušenostech s konkrétním výrobkem, pokud si nejsme jisti, raději pro začátek sáhněme po minerálním. Krémy se silným filtrem používáme i v situaci kdy nejsme na pláži. Mažeme si všechny odhalené části těla, abychom zachovali rovnoměrné zabarvení.

5. před začátkem „grilovací“ sezóny zvyšme příjem betakarotenu. Díky tomu opálení bude sytější a zajímavější. Mezi výtečné přírodní zdroje patří samozřejmě mrkev (lépe se vstřebává povařená s malým množstvím tuku), ale jinak se dá obecně říci, že tento provitamín najdeme v oranžovém a červeném ovoci i zelenině a v zelenince zelené listové.