Kvě 272012
 

Strie (také se jim občas říká pajizévky a někdo je špatně píše jako stryje či strye) jsou nepříjemným kosmetickým problémem, který bývá velmi často nežádoucím následkem těhotenství. Jedná se de facto o malé jizvičky, které se většinou objeví při rychlých změnách objemu – čili při rychlém natahování a následném svrašťování pokožky.

Samozřejmě těhotenství je naprosto jasný případ, kdy je naše kůže velmi rychle vystavena dosti velkým změnám. Nejdříve se devět měsíců napíná a pak de facto ze dne na den je vše pryč. Ale není to jediný případ, kdy se něco podobného děje s naším tělem. Totéž je například problém všech velmi rychlých diet, kdy magicky, ale nepřirozeně ztrácíme kila. Partie, které se nejvíce zmenšují většinou jsou ty, na kterých se strie objeví. Naprosto dokonalá léčba asi neexistuje. A to i přes veškeré ujišťování prodejců z teplou vodou, kteří se budou snažit člověka přesvědčit o opaku. Ale je možné efekty zmírnit a to i bez nějakých drahých prostředků z lékáren.

Samozřejmě nejdůležitější je prevence. Tu je možno ale využít de facto jen v těhotenství – málokdo dokáže změnit celý svůj život, aby minimalizoval veškerá rizika a pokud si někdo hraje s dietami, tak většinou nemůže přizpůsobit jídelníček několika rozdílným požadavkům. Čímž se vlastně dostáváme k jednomu z prvních způsobů, jak omezit vznik strií a tím je mírná úprava jídelníčku. Samozřejmě je nutno brát na prvním místě ohled na rostoucí dítě, ale potraviny, které pomáhají zlepšit elasticitu kůže, mu rozhodně nijak neškodí. Důležité je dodržovat dobrý pitný režim a to hlavně pitím vody. Kromě toho je nutno mít v jídelníčku i dostatečné množství tzv. dobrých tuků. Dá se je čerpat z avokáda, lososa, ořechů a olejů olivového a slunečnicového. Jak je vidět, zdrojů je dostatek a není rozhodně nutno využívat neustále všechny najednou. Stačí si dát každý den jen něco. Dále by v jídelníčku měly být bílkoviny z libového masa a ryb a dostatečné množství vitamínu C dodávaného ovocem a zeleninou. Když se na to člověk obecně podívá, tak jde prostě o dodržení pravidel klasické zdravé výživy.

Další věcí, které v prevenci může pomoci jsou každodenní masáže. Je pro to ještě nutno si pořídit nějaký přírodní olej – vhodný je hroznový, konopný, olivový, mandlový či kakaové máslo. A poté stačí už jen každé ráno jemně vmasírovat vybraný olej do bříška a nebo do jiných míst, u kterých očekáváte rychlý úbytek objemu. Je možno také přírodní oleje doplnit či dokonce nahradit magickým působením měsíčku. Různé měsíčkové masti se dá pořídit bez větších komplikací v lékárně a nebo je možno si ty své vlastní vyrobit (toto téma bylo probíráno v předchozím článku  a rozhodně není to vůbec nic složitého).

Pokud už se strie objevily, tak je možno samozřejmě nadále používat léčivý měsíček, ale navíc je dobré vyzkoušet si léčivý odvar. Potřebujete 10 dílů přesličky, 5 dílů kopřiv, 5 dílů ptačího truskavce, 3 díly jitrocele a 3 díly pýru. Rostlinky pečlivě smíchejme v suché nádobě, ze které je později budeme odebírat. Na odvar použijeme půl druhé lžíce směsi, kterou zalijeme dvěma a půl sklenicemi vody a odložíme na půl hodiny. Poté vše dáme na sporák, na malém plameni uvedeme do varu a vaříme patnáct minut. Ještě horkou tekutinu přecedíme do termosky a pijeme ji mezi jídly. Každý den si připravíme novou porci. Léčebná kůra by měla trvat dva týdny a pak by měl nastat týden pauzy.

  2 Responses to “Jak na strie v těhotenství i po něm”

  1. já si jako prevenci koupila krém Elasti-Q exclusive…všichni mě pořád strašili, že budu mít tak jako maminka strie ikdyž se budu mazat..tak jsem se pravidleně mazala a tento krém mi udělal velkou radost. Nepopraskalo mi bříško ani boky..a to jsem hodně přibrala..

  2. Samozřejmě je možné jít na to chemií. Ale nutno to není, když příroda je lepší léčitelka.