Čvn 142012
 

Pro zdravé a krásné vlasy nestačí jeden či dva zázračné chemické prostředky. Stejně tak jako není nějaký supervitamín, který by dokázal je neustále udržet v dokonalém stavu. Pro dobrý růst a hezký vzhled potřebují bílkoviny, tuky, vitamíny a také minerály.

To jak vlasy vypadají je také velmi často obrazem obecné formy našeho těla. I nemoci se na nich velmi často odrazí, vlasy začínají být tenčí, více se lámou, špatně se češou a také mnohem intensivněji vypadávají. Podobný efekt, že stav organismu je výrazně vidět, je možno pozorovat také například na pokožce, jenomže ta se může regenerovat a v případě vlasů prostě musíme počkat, až vyrostou z vlasových cibulek nové a zdravější. Staré poškozené se neopraví. Je nutné brát v potaz i fakt, že naše tělo během problémů omezuje přísun živin částem, které jsou pro jeho fungování nejméně důležité. Tudíž vlasy jsou na prvních místech.

Vlasy se skládají z keratinu a ten je pro změnu vytvořen aminokyselinami. Tělo si část těchto látek produkuje samo, ale část mu můžeme dodávat i správnou výživou. Bez problémů jsou na tom lidé s vyváženou stravou, dobré bílkoviny se nachází v masu či vajíčkách a ani klasický vegetarián, který se snaží jíst správně nemusí mít problémy. Dobré pro porost hlavy jsou i bílkoviny, které obsahuje například pšeničný klíček, soja, otruby nebo také ovesné vločky. V průšvihu mohou být různí dietáři, kteří si zrovna přečetli něco nového a huntují svůj organismus super vynálezem bez bílkovin. Pro keratin je ale důležitá i síra. Proto je nutné tělu dodávat i ředkvičky, černou ředkev, křen, řeřichu, brokolici, květák nebo i postačí dostatek klasické cibule.  A na konec ochranu vlasům dodají klasické kyseliny omega 3 a omega 6, které organismu musíme pravidelně dodávat. Pravidelnost je konec konců důležitá i u bílkovin či síry, protože všechno musí naše tělo dostávat průběžně, pro využití na porost vlasů se žádné zásoby nevytvoří.

Při vypadávání vlasů může být problém s nedostatkem cínu. Větší množství mají například drůbeží játra, krůtí maso a nebo také obecně dokonalé mořské ryby. Stejný problém může způsobit i nedostatek vitamínu A, který zase tělu dodáme konzumací másla, vajíček, mléka, jater, rajčat, mrkve nebo papriky. Řidší tenké vlasy, které se mohou i často lámat jsou často způsobeny nedostatkem železa. Tam jsou nejlepším zdrojem játra, špenát, brokolice, fazole, hrách nebo hovězí maso. Při konzumaci potravin s železem bychom se měli vyhnout kombinaci s mléčnými výrobky, naopak bychom měli vyhledávat podporu vitamínu C. Během doplňování železa se vyhneme zdrojům hořčíku, ty ale později musíme vlasům dodat také. Jde to například konzumací dýňových semínek, čokolády a nebo prostě vypitím nějakých minerálek. Vlasy velmi dokonale může posílit křemík – ten najdeme v jáhlech nebo ovesných vločkách.  Posiluje také měď, kterou můžeme najít v kivi, luštěninách, avokádu nebo v mořských plodech.  A na konec nezapomínejme na Éčko a různá Béčka. První doplníme celozrnnou moukou, zelenou zeleninou nebo rostlinnými oleji a to druhé zase fazolí, slunečnicovými semínky, ořechy nebo klíčky.

  2 Responses to “Jak na zdravé a krásné vlasy”

  1. Kvůli špatné životosprávě a velkému stresu jsem začala mít velké problémy s vlasy – nadměrné vypadávání, roztřepení konečků do týdne po zastřižení, vysušené a nepoddajné vlasy… Jídelníček jsem sice hodně změnila, ale samo o sobě se to nijak zvlášť neprojevilo, takže jsem se rozhodla podpořit ozdravení svých vlasů i nějakým přípravkem z lékárny. Paní v lékárně mi doporučila Donnu Hair, prý obsahuje velké množství aminokyselin a vitaminů, které vlasy potřebují a musím říct, že se mi tato výživa opravdu moc osvědčila. Takže pokud jste ze svých vlasů nešťastné a samotná příroda nezabírá, určitě doporučuju vyzkoušet tento doplněk stravy.

  2. Rozhodně, kdo nechce zkoušet přírodu, může si vždy na hlavu vylít nějakou chemii. Co takový skvělý přípravek udělá za deset let není nutno řešit. Určitě pak bude jiný superskvělý šampon a nebo možná módní paruka.