Kvě 052014
 

Příliš nízké sebevědomí je v naprosté většině případů základní příčinou mnoha různých pracovních a osobních neúspěchů. Zvláště v dnešní době sebedůvěra hraje velmi důležitou roli, lidé s menšími schopnostmi, které ale kompenzují dostatečnou průbojností, převážně dosahují větších úspěchů než talentovaní a schopní, co sedí někde v koutě a čekají, že si jich svět sám všimne. Proto je dobré vědět, jak lze nízké sebevědomí zvýšit.

1. pro vysoké sebevědomí je velmi důležitá fyzická aktivita. Lidé, kteří se více hýbou či pravidelně sportují, bývají převážně i mnohem průbojnější. Známe to i z klasického rčení – v zdravém těle, zdravý duch. Dobrá kondice znamená lepší psychickou pohodu a navíc během sportování se uvolňují endorfiny, které mají přímo vliv na naši psychiku a po cvičení se vždy cítíme výrazně jistější.

2. nemalou roli odehrává i náš vzhled. Pokud nejsme spokojeni s tím, jak vypadáme, je jasné, že se ve společnosti jiných lidí budeme cítit mírně nejistě. Pokud chceme zvýšit nízké sebevědomí, tak máme zjednodušeně řečeno dvě možnosti. Buď se dokonale vyrovnat s naším vzhledem a tím, co si oblékáme a nebo musíme věnovat více času péči o tělo a šatník. Oboje má své nevýhody, protože sebejistý šmudla nikoho moc neokouzlí a fiflena, která je celý den před zrcadlem, také působí negativně. Proto je dobré najít nějaký rozumný kompromis.

3. nesmíme se bát projevit. Musíme se naučit prodávat své znalosti a zkušenosti. Pokud budeme někomu vysvětlovat něco, co my známe a on ne, tak nám se nám sebevědomí automaticky začne zvyšovat. Zvláště pokud se mu naše informace hodí a on nám to také dá najevo. Jestliže víme, že v nějakém sporu máme pravdu, nebojme se to jasně říci. Každá výhra se odrazí i na zvýšeném sebevědomí.

4. musíme také pravidelně pracovat nad sebezdokonalováním. Jestliže se necítíme ve společnosti dobře, protože oni něco umí či znají a my ne, je nutno tuto situaci změnit. Někteří lidé místo práce nad sebou si začínají vymýšlet a tvrdit, že umí to co neumí a znají to co neznají. Dlouhodobě to má negativní dopad. Ve chvíli, kdy situace tak zvaně praskne, naše sebevědomí rapidně klesne. Lepší je poctivě se přiznat, že nám něco nejde a pak začít pracovat nad změnou.

5. důležité je i pozitivní nastavení ke světu, optimističtí lidé bývají sebevědomější. Nebojme se úsměvu, pokusme se kladně přistupovat k našemu okolí hned od rána. Jestliže v lidech kolem vzbudíme sympatii, určitě se budeme cítit lépe. Každému je asi jasné, že pozitivněji přistupujeme k lidem, co se usmívají. Bručouny nikdo moc rád nemá. Také si musíme věřit a být co nejlépe připraveni na nadcházející události, setkání a práci. Pak nás téměř nic nemůže zaskočit a postupně uvidíme, jak se i naše jistota velmi výrazně zvyšuje.

  3 Responses to “Jak zvýšit nízké sebevědomí”

  1. Velmi pěkný článek. Každopádně si myslím, že k dobrému sebevědomí patří např. i práce, která nás baví a můžeme se v ní kariérně posunout. Nebo třeba další vzdělávání se. To mnoho lidí podceňuje…:-( Ale je toho mnoho, je potřeba vybalancovat tak, aby bylo naplněno vše.

  2. Super! Díky za těch 5 bodů 🙂

  3. Nikdo většinou neumí přepnout z 0 na 100% sebevědomí. Je potřeba se k tomuto stavu postupně dopracovat. Jenže málokdo už ví jak na to.