Pro 012014
 

V dnešní době by mnoho lidí chtělo zhubnout. A tak věnujeme zvýšenou pozornost pilulkám, zázračným dietám i různým pořadům, časopisům a knihám věnovaným hubnutí nebo zdravému životnímu stylu. Bohužel ve většině případů po nějakém čase zjistíme, že pásek zapínáme zase o jednu dírku dál a na váze se číslo ještě zvýšilo. V naprosté většině případů za to mohou stále stejné chyby, které při hubnutí děláme.

1. mezi nejčastější omyly patří neochvějná víra v drastické diety, které nám slibují, že doslovně během týdne či dvou pomohou srazíme váhu o hezkou řádku kilogramů. Tento mýtus vychází z toho, že krátkodobě pár kil dolů převážně dostaneme (ztrátou svalové hmoty či odvodněním), jenže velmi rychle se ve většině případů objeví tak zvaný jojo efekt a my vážíme více než dříve.

2. mnoho lidí věří, že když chtějí zhubnout, tak by si měli odpustit snídaně. Je to velmi oblíbená fáma, jejíž popularitě nahrává i to, že v dnešní uspěchané době mnoho lidí si říká, že ranní jídlo je zbytečná ztráta času. Ve skutečnosti náš organismus se po ránu probírá po velmi dlouhé pauze, kdy jsme mu nedodávali žádné potřebné živiny (jíst by se nemělo už několik hodin před spaním). Takže sice si snídani nedáme, ale podle mnoha výzkumů si pak dáme výrazně sytější a hlavně nezdravější oběd.

3. mezi opravdu velmi časté chyby patří také víra v zázračnost a zdravost různých „light“ výrobků. Jednak nás svádí k tomu, že jich můžeme sníst více, protože jsou přeci bez tuku a tím pádem skvělé a také zapomínáme na to, že díky „odlehčení“ došlo k jisté ztrátě chuti původního pokrmu, kterou pak výrobce musí něčím dohánět – bývají to převážně cukry či tak zvaná éčka. A ty nám během hubnutí rozhodně neprospívají.

4. lidé, kteří chtějí zhubnout, často omezí své každodenní menu jen na hlavní jídla. Jenže to je také chyba. Tělo by nemělo mít pocit hladu a je dobré udržovat stabilní hladinu cukru. Proto pravidelné svačiny nejsou hřích ale nutnost pro každého, kdo touží po nižším čísle na váze.

5. část lidí pro změnu ví, že pravidelný přísun energie je důležitý, ale dělá pak jinou chybu. Tou je neustálé přikusování nějakých sladkých či slaných mlsů. Mohou být i zdravé, jako například nesolené a nepražené ořechy, bohužel podvědomým zobáním jich do sebe dostaneme takové množství, že místo lehké svačinky naše tělo nakopneme další kalorickou bombou.

6. obvyklou chybou při hubnutí je vyšší konzumace různých ovocných šťáv či vitamínových nápojů. Ve skutečnosti bychom měli pít hlavně vodu či nepřislazované čaje, které tělo nebudou zahlcovat dalšími kaloriemi.

7. když plánujeme hubnout, jíst bychom měli raději doma. Asi každý ví, že stravování ve fast foodech z mnoha důvodů zdravé není, ale ani většina různých restaurací (čest výjimkám), včetně těch, které deklarují zdravou výživou, během hubnutí vhodné nejsou. Důvod je velmi jednoduchý. Nemáme kontrolu nad tím, jak bylo jídlo připraveno. Takže sice se nám může zdát, že si dáváme zdravý salát, ale ve skutečnosti se jedná o zeleninu zapatlanou nějakými polotovary a éčky (a navíc naše tělo jako hlavní jídlo potřebuje víc než jen zeleninu se zálivkou). I oběd si lze připravit den předem doma ze zdravých ověřených surovin.

8. mezi časté chyby patří i představa, že zhubnout můžeme pouze díky zdravému jídelníčku a nebo opačná vize, že nám stačí jen fyzická aktivita. Obě věci jdou ruku v ruce a pokud je vhodně nebudeme kombinovat, kýženého výsledku na váze nikdy nedosáhneme – přinejmenším ne dlouhodobě.

9. když nevidíme v průběhu několika dní měřitelný pokles kil, velmi často nás to znechutí a řekneme si, že dieta a změna životního stylu nemají smysl nebo u nás nefungují. A to je samozřejmě chyba. Často se organismus musí dát nejdřív do normálního režimu, kdy mu správně funguje metabolismus a teprve potom začneme vidět výsledky.

10. mnoho lidí svou nadváhu automaticky připisuje genetice nebo nemoci, proto hubnutí vzdávají velmi rychle a nebo věří na různé zázračné metody. To je samozřejmě také chyba. Je sice pravda, že přibližně tři procenta lidí mohou mít z různých důvodů jisté problémy se shozením kil, ale jednak se jedná pouze o zlomek populace a navíc i tito lidé při správných postupech zhubnout mohou.

A připomínka na konec, zhubnout může opravdu každý, důležitá je důslednost, neměli bychom opakovat chyby uvedené v článku a hlavně si pamatujme, že v naprosté většině případů pomalé, ale zdravé hubnutí má dlouhodobé ty nejlepší výsledky. Pokud se nám z váhou nedaří bojovat, nebojme se návštěvy u odborníka, který nám s nadbytečnými kily rád pomůže.

  One Response to “Nejčastější chyby při hubnutí”

  1. Nejčastější chyba při hubnutí je to že se lidi příliš striktně omezují v jídle a příjmu kalorií a nebo jak zmíněno se snaží zhubnout zázračnými pilulkami. Pokud člověk trochu pozmění jídelníček tak nemusí ani cvičit proto aby zhubl. Stačí tak na 50% omezit zprocesované potraviny plné cukru, tučná masa , mléčné produkty, bílé pečivo a uvidíte zázraky. OMEZIT! NENÍ NUTNO tyto potraviny úplně přestat jíst pokud člověk nechce 🙂 Stačí začít jíst chytře ! Dnes je na internetu tolik receptů, kterými se dají nahradit nezdravá jídla a chuťově to ani nepoznáte.