Srp 222014
 

Asi každý, kdo chce sundat nějaké to kilo dolů, touží po dietě, u které se téměř vůbec nebude muset omezovat ve výběru potravin. Jenže bohužel v naprosté většině případů hubnutí vyžaduje i velmi radikální úpravu jídelníčku. Výjimkou je tak zvaná osmihodinová dieta, kterou vymysleli David Zinczenko a Peter Moore. Autoři tvrdí, že v některých případech lze díky ní zhubnout i o třicet kilogramů za měsíc.

Každá dieta má ale nějaký háček – kdyby někdo řekl, že můžeme jíst co chceme a jak chceme, tak bychom se žádných efektů nikdy nedočkali – tedy dočkali, ale opačných, než si přejeme. V tomto případě si opravdu můžeme debužírovat podle chuti, ale, jak napovídá i název, pouze osm hodin denně. Zbylých šestnáct hodin smíme pouze pít vodu nebo neslazený čaj (případně bylinkový). Po dobu hubnutí se vyhýbáme alkoholu.

V rámci této diety také existují jistá doporučení, která by její výsledek měla vylepšit. Například bychom si měli správně rozvrhnout čas na jídlo, aby člověk nešel spát s kručícím břichem. Takže lepší je si dát místo snídaně spíše šálek čaje a první jídlo jíst až někdy v době svačiny, abychom si mohli dát večeři někdy mezi šestou až sedmou (i když toto by každý měl upravit podle svého pracovního a životního rytmu). Jíst bychom měli pětkrát denně a autoři diety doporučují, aby se v jídelníčku objevovaly vejce nebo kuře, krocan, libové maso, ryby, jogurty, polotučné mléčné výrobky, ořechy, mandle či luštěniny. Výsledek ještě vylepší pravidelná konzumace chřestu nebo špenátu, brokolice, avokáda, melounu, malin, borůvek, jablek, pomerančů a rajčat. Bylo by také užitečné jíst spíše zdravě a vyhýbat se polotovarům a tučnému, i když jedná se jen o doporučení.

Jistou zvláštností u této úpravy jídelníčku je to, že autoři vlastně ignorují pohyb. Prohlašují, že by mělo stačit jen osm minut cvičení denně na rozhýbání a to je všechno (jíme hlavně v době kdy jsme nejvíce aktivní a tím i spalujeme kalorie). Dá se předpokládat, že sice těchto pár minutek rozcvičky opravdu pomůže nastartovat metabolismus, ale pokud tělu věnujeme trochu více pozornosti, výsledky hubnutí mohou být ještě lepší.