Kvě 172012
 

Diet na hubnutí je nepřeberné množství. Každá má nějaké své zásady, ale všechny by člověk měl vyzkoušet s rozumem. A spíše jen jako doplněk, který si ozkouší někdy mezi dodržováním přesně odborníkem sestaveného jídelníčku. Hubnutí které se opírá hlavně o polévky je relativně známé, přesněji tukožroutská polévka je jedním z nejznámějších způsobů jak redukovat váhu. Problém je jen v tom, že jde o jídelníček dosti monotematický.

Dieta která se opírá o polévky je určena jen  na tři dny (po jejím vyzkoušení se vraťte na měsíc zpět ke zdravé normální výživě) a je doplněna zeleninovými koktejly na hubnutí. Rozhodně je pestřejší než klasický tukožroutský zelný postup. Je nutno sníst jednu polévku, vypít koktejl, k tomu dva litry vody (pokud minerální, tak jen bez příchuti a bublinek) a také dva krajíce celozrnného pečiva, na které můžete dát tvaroh či lučinu a nebo nějakou kvalitní šunku (bez tučných kousků). Průměrně padá váha dolů během této diety o kilo až půl druhého. Pozor, ani polévky ani koktejly se nesolí.

Jeden den (nemusí to být samozřejmě ten první) musíte sníst zelnou polévku. Nejdříve si nakoupíte a připravíte 1/3 hlávky zelí, 2 cibule, 2 rajčata, 1 papriku, 1 mrkev, 1 řapík celeru, 3 stroužky česneku, svazeček kopru nebo zelené petrželky, drcený pepř a kmín. Zeleninu oloupejte, omyjte a nakrájejte. omyté zelí nakrouhejte. Rajčata spařte, oloupejte a také nakrájejte. Vše dejte do hrnce, zalijte půl druhým litrem vody, přidejte svazeček vámi vybraného zeleného a uvařte do měkka. Před podáváním ještě polévku dochuťte pepřem a solí. Tato polévka zlepšuje metabolismus, pomáhá střevům a urychluje spalovaní tuku. Navíc obsahuje větší množství vitamínu C.

Další den si dáte brokolicovou polévku, která vašemu tělu vápník, fosfor, železo a vitamíny A, B a C. Má hodně vlákniny, takže na delší dobu vás nasytí, ale zároveň pomáhá hubnutí. Připravte si brokolici, 3 mrkve, 2 petržele, 1 malý celer, svazeček petrželky, 2 bobkové listy, 3 nové koření a čerstvě nadrcený pepř. Zeleninu očistěte, omyjte, nakrájejte na menší kousky a zalijte půl druhým litrem vody. Přidejte bobkový list a nové koření a vařte dokud zelenina není měkká. Poté ještě přidejte brokolici rozebranou na růžičky,  vmíchejte omytou a nasekanou zelenou petrželku a polévku podle chuti opepřete.  Po deseti minutách varu vše rozmixujte.

No a poslední polévkou, kterou si musíte připravit (ale její pořadí si samozřejmě určete podle chuti sami) je mrkvová polévka.  Díky ní získáte vápník, železo, hořčík, draslík, beta karoten a vitamíny B1, B2, B3, K a samozřejmě i všeobecné zázračné C. Nachystejte si 1/2 kila mrkve, 2 větší brambory, 1 menší petržel, dvoucentimetrový kousek zázvoru a chilli. Očištěnou, omytou a nakrájenou na kousky zeleninu zalijte zase půl druhým litrem vody přiveďte do varu a přidejte na drobno nasekaný oloupaný kousek zázvoru. Po uvaření zeleniny do měkka polévku rozmixujte a okořeňte pepřem.

No a ještě je nutno přidat ty zeleninové koktejly. Koktejl z červené řepy připravíte tak, že jednu skleničku šťávy této zeleniny rozmixujete spolu s jedním oloupaným a zbaveným jadřince jablkem a kefírem. Poté podle chuti dochutíte čerstvě nadrceným pepřem (musí tam být alespoň trochu, podobně jako jiné koření u dalších dvou koktejlů). Celerový koktejl uděláte z třech řapíků celeru, okurky, mrkve, lžíce klíčků, nastrouhaného centimetru zázvoru a dvou lžic zelené petrželky. Zeleninu musíte očistit a rozmixovat se zbylými surovinami a troškou vody. Posledním zeleninovým drinkem je rajčatový koktejl, který uděláte ze třech rajčat, plátku celeru, lžičky otrub a chilli. V tomto případě před mixováním všeho musíte ještě rajčata spařit a oloupat (a celer samozřejmě používáte také až po oloupání a omytí).

  One Response to “Polévky na hubnutí”

  1. Mám taky DNU,polévky vyzkouším.Díky za radu .Věra