Bře 242014
 

Dlouhé řasy jsou snem snad každé ženy a dívky. Některé dostaly tento dar do vínku od přírody a nemusí si dělat moc starostí. Ale ve většině případů byla matka Příroda přeci jen skoupá a tak nezbývá než hledat různé způsoby prodloužení pomocí kupované kosmetiky nebo umělých řas. Přitom i v tomto případě existují různé přírodní metody, které jsou šetrné nejen k našemu organismu, ale i k peněžence.

1. pomoci může kvalitní ricínový nebo olivový (panenský) olej. Pečlivě vyčistíme nějaký kartáček řasenky (případně lze použít i kosmetické vatičky, i když s nimi je to trošku složitější) a nanášíme vybraný olejíček každý večer na řasy. Výsledek se neobjeví ze dne na den, musíme si šest až osm týdnů počkat, ale efekt bude opravdu výrazný. Řasy se prodlouží, budou plnější a také výrazně zdravější.

2. ještě lepší je olej kokosový. Pracujeme s ním podobně, jen bychom ho měli před použitím rozpustit a nechat trochu vychladnout. Ve všech případech dáváme pozor, aby se nám olej nedostal do očí.

3. pokud nám jde i o zvýšení objemu řas a také jejich hydrataci, tak nezastupitelná se může ukázat obyčejná vazelína. Nanášíme ji podobně jako oleje.

4. růst a tím pádem i délku řas povzbuzuje každodenní vyčesávání. Potřebujeme na to vyčištěný a velmi hustý kartáček od nějaké už použité řasenky. Česání by mělo trvat pět až osm minut a mělo by být velmi jemné (spíše jako hlazení). Pokud bychom postupovali příliš drsně a česali řasy moc dlouho, tak místo prodloužení by nám začaly vypadávat.

5. samozřejmě nesmíme zapomínat ani na zdravou výživu, protože špatně živený organismus znamená i slabé nehty, vlasy a samozřejmě i řasy. V našem jídelníčku by měl být dostatek vitamínů A, B (pro zlepšení kvality a prodloužení řas je obzvlášť důležitý vitamín B7 neboli biotin*), D a E. Z minerálů nesmíme zapomínat na pravidelný přísun zinku a železa. No a samozřejmě tělu zajistíme i dostatek kyselin omega 3 a 6.

* biotin, také zvaný vitamínem H najdeme v játrech, mléku, žloutcích, droždí, celozrnných obilovinách nebo sóji.