Lis 012016
 

Prší za oknemNa déšť se hezky kouká, výborně se při něm usíná a spí, ale procházka během mrholení nebo dokonce při pořádném slejváku rozhodně u většiny lidí k nejoblíbenějším činnostem nepatří. Je to pochopitelné, člověku se převážně nechce moknout, ale z hlediska zdraví takový špacír mezi kapkami má určitě něco do sebe.

1. vědecké výzkumy prokázaly, že lidé, kteří bez ohledu na počasí chodí pravidelně na procházky, mají výrazně lepší imunitu a od podzimu do jara mnohem méně trpí na různé sezónní nemoci jako jsou nachlazení, chřipka či rýma.

2. vlhký vzduch chrání sliznice před vysušením. Suché sliznice jsou do široka otevřenou bránou pro různé bakterie.

3. procházka v dešti možná není nejpříjemnější, ale pomáhá přirozeně hydratovat pokožku (a nemusíme přímo moknout, tento efekt zajišťuje výrazně vlhčí ovzduší). Někoho může potěšit i to, že během chození v dešti mají vlasy tendenci se kroutit (pro jiné to ale důvod k radosti asi nebude).

4. déšť má výrazně uklidňující účinek, takže procházky výborně působí proti stresu a psychickému napětí.

5. procházka v dešti má stejné účinky, jako procházení za hezkého počasí, čili díky ní si pomáháme udržet kilogramy pod kontrolou, zlepšujeme činnost oběhové soustavy, urychlujeme metabolismus, pomáháme při detoxikaci organismu a pravidelné chození prospívá kloubům i páteři.

Aby špacírování mezi kapkami mělo ty správné účinky, měli bychom dodržet několik základních zásad. Procházet se v dešti neznamená zbytečně moknout, takže vždy dbáme o správné oblečení – kapuce, pláštěnka nebo deštník rozhodně není žádná změkčilost nebo ostuda, ale nutnost. Vystavovat své tělo vodě přímo samozřejmě můžeme, ale bez oblečení a po omezenou dobu (je to dobrá metoda otužování), takže na procházky se to příliš nehodí. Po návratu domů bychom vždy měli vypít něco rozehřívacího – díky tomu se nám podaří posílit obranyschopnost organizmu, který je pak schopný zlikvidovat různé nemoci hned v zárodku. Vhodné jsou různé čaje (bez citronu) nebo klasický silný vývar. Jestliže kvůli povětrnostním podmínkám přeci jenom promokneme (a nebo například šlápneme botou do hlubší louže a namočíme si nohy), hned po skončení procházky se pokud možno osprchujeme teplou vodou, osušíme a převlékneme do suchého oblečení.