Bře 262014
 

Vzhled naší pleti ovlivňuje velké množství různých faktorů. Některé jsou významnější, ty jiné zase hrají výrazně nižší roli. Mezi nejdůležitější patří genetika, kterou nemůžeme ovlivnit a správný jídelníček, který je plně v našich rukou. Zjednodušeně se dá říci, že pokud se budeme přecpávat tučným, sladkým a prefabrikovaným jídlem, tak hebkou a svěží pleť nebudeme mít nikdy. Bez ohledu na to, jak hodně budeme čarovat s kosmetikou a návštěvami u různých odborníků.

Základem je samozřejmě pravidelný přísun kvalitní čerstvé zeleniny a ovoce. Mimo jiné proto, že mají zvýšený obsah antioxidantů, které výrazně zpomalují procesy stárnutí kůže. Důležité jsou i vitamíny. Například hrušky mohou být dobrým zdrojem tzv. béčka výrazně zesilujícího účinky antioxidantů na kůži. Navíc ji tento vitamín prokrví a díky tomu naše pleť vypadá výrazně mladší. Významný je i vitamín C, který zlepšuje produkci kolagenu a tím pádem také hebkost naší pokožky. Najdeme ho samozřejmě v citrusech, ale například i v kiwi, šípcích či kysaném zelí. A také bychom neměli zapomínat na „áčko.“ To tělu dodáme nejenen vařenou mrkví s trochou omastku, ale také různými druhy listové zeleniny.  To je zvlášť důležité pro lidi trpící  akné.

Vitamíny a antioxidanty samozřejmě nejsou všechno, velmi významný je i pravidelný přísun kyselin omega 3. Ty urychlují regeneraci kůže, posilují její ochrannou bariéru a tím pádem pomáhají k lepší hydrataci, která je tak důležitá pro hebký a svěží vzhled naší pleti a navíc nás chrání před různými záněty. Zdrojem jsou samozřejmě ryby (hlavně mořské, ale i například kapr), velmi vhodné je i lněné semínko – to si můžeme přidávat po ránu do různých musli. I jiná semínka a oříšky nám prospějí, zvláště proto, že zvýší přísun biotinu, tak důležitého pro udržení zdravého stavu kůže. Rozhodně nesmíme zapomínat ani na kvalitní pitný režim, dostatek vody je pro vzhled pleti podobně důležitý jako pravidelný přísun různých vitamínů, minerálů a jiných užitečných látek.

A co pleti škodí? Samozřejmě jsou to v úvodu zmíněné polotovary, cukr a nadměrné množství tuků. Kromě toho bychom si měli dávat pozor na sladidla, které mohou zvýšit množství různých kožních zánětů. Také je to sůl a alkohol – ty vedou k vysoušení pokožky a jejímu výrazně rychlejšímu stárnutí. Příliš velké množství červeného masa může vést k rychlejšímu vzniku vrásek a pokud si nedáme pozor na pikantní koření, může dojít ke zbytečnému podráždění kůže a také se nám rozšíří kožní kapiláry.